Kaotiskt julmys!

Söndagen har verkligen gått i två tecken kaos  och mys. Söndag morgon efter frukost gick Joakim och Melvin och la sig för att sova en stund. Noah och jag drog till Ica Maxi i Löddeköpinge, kan ju säga att vi inte var där ensamma..  Halvägs in i vår shopping runda bestämde sig Noah för att leka kurragömma med mamma. Mamma var dock inte riktigt med på noterna så efter 20 minuters letande så var paniken väldigt nära! Då helt plötsligt fann jag honom, tränandes på en träningsmaskin - mamma det är nästan en likadan maskin som vi har hemma sa han när han fick syn på mig. Jag föll ner på knä och nästan grät och försökte förklara hur orolig jag varit. Ok svarar sonen ska vi gå och köpa äpplen nu för det är jag sugen på ... 

På vägen hem kör vi inom McDonald's och köper med oss ett happy meal, Noah tjatar HELA vägen hem , kan jag inte få äta i bilen snälla snälla snälla snälla... Nej du får äta när du kommer hem svara morsan. När vi kommer hem - mamma jag är inte hungrig jag vill inte ha någon mat! ... Efter lunch gick jag och vila en timme..


Eftermiddagen tillbringades med att införskaffa julgran, Noah och Joakim gick ner till down town B. En timme senare kom dom hem med en kungsgran. Nu har vi lärt oss tre saker om kungsgran som vi inte viste innan.

•1.       Kungsgran väger väldigt mycket mer än en vanlig gran och är därför väldigt tung att bära genom halva B.

•2.       Kungsgran kan inte stå i "vanlig" julgransfot. Efter en timmes kämpande hade vi lyckats förstörat hela            julgransfoten, men granen lutade fortfarande som tornet i Pisa.( Joakim gav upp och åkte och köpte ny julgransfot).

•3.       Kungsgran är oerhört vacker när man väl har fått den på plats och klädd i kulor och ljus.


När Melvin lagt sig på för natten ställde min älskade make sig och lagade middag till hela familjen! Detta händer ca en gång om året så bildbevis följer!



   


Kommentarer
Postat av: moster

Granen står så grön och grann i stugan.Vacker Kram

2008-12-15 @ 17:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0