En historisk dag!

Hur lycklig blev inte jag när jag slog på teven kl 05.00 i morse och fick bevittna John MacCains tal till nationen där han förklarade sig som förlorare!!! Sen när kl slog 06.00 kunde vi se Barack Obamas seger tal. En helt fantastisk känsla av hopp och lycka spred sig genom hela kroppen när Barack talade till det amerikanska folket. Jag är så lycklig över att våra barn får växa upp i en värld där USA har haft en färgad president! För dom kommer detta förmodligen vara helt naturligt när dom är i 30 års åldern att människor med en annan hudfärg kanske även av ett annat kön ( Qvinna)  redan har varit president över en sådan stor och mäktig nation som USA.  Denna morgon ger mig stort förtroende inför framtiden!


Joakim var även han genom lycklig då jag tidigare har sagt till honom att om MacCain blir USA.s näste president så kommer jag inte åka till USA, då jag helt hade tappat förtroendet för det amerikanska folket!  Så lyckliga Joakim började kl 06.00 i morse att planera en lång weekend tripp till New York.. ;-) Lär nog tyvärr dröja innan den blir verklighet då vi måste ha villiga barnvakter för 5 dagar i sträck.. Vi har fantastiska människor i vår närhet som gärna passar barnen .. Men 5 dagar är nog mycket begärt av dem med 2 vilda killar!!


Kommentarer
Postat av: Loo - veckansblogg?

Håller du med mig och mina åsikter om presidentvalet ?

2008-11-05 @ 09:05:46
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Alexandra

2008-11-07 @ 23:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0