Legobit i näsan!

Följande utspelade sig hemma hos oss kl 18.30 i går kväll:

Joakim sitter och matar Melvin jag är på väg ut genom ytterdörren ska åka till Statoil o köpa choklad.

Noah skriker till och springer fram till Joakim  
      -PAPPA jag har fått en legobit i näsan!!!

Jag slänger av mig skorna rusar fram till Noah som har börjat stortjuta.

      -JAG DÖR JAG DÖR, jag kan inte andas

Försöker lugna ner Noah, får in han i badrummet, fram med pincett, Noah hoppar upp och ner och skriker allt han kan. Blodet börja rinna, Noah pillar på legobiten och får den längre in i näsan, skriker ännu mer och springer omkring. Jag får tag på Noah försöker få han lugn samtidigt som jag försöker få tag på legobiten med pincetten. Men det enda jag lyckas med att putta den längre in i näsan.. Noah har nu total panik, jag slutar att pilla och försöker få han lugn istället, berättar om när morbror Robert pillade upp skumgummi näsan och hur roligt det var (förlåt Robert) Noah skrattar en stund men återfår sen sin panik attack. Försöker förklara att det inte är farligt att ha lego i näsan . Då vill Noah ha legobiten kvar!! Blodet rinner, Joakim kommer in i badrummet tar Noah i knät och försöker lugna honom. Lyckas få han hyfsat lugn, jag ber Noah att hålla för ena näsborren och sen blåsa ut allt vad han orkar och då äntligen på tredje försöket kommer snor, blod och sen legobiten utfarande!!   Pust .. Hela familjen sitter på badrumsgolvet helt färdiga..


Legobiten



Kommentarer
Postat av: sussie

Vad skulle den upp i näsan o göra? Hihihi

Tur ni fick ut den! Bra jobbat!

2009-02-03 @ 10:27:36
URL: http://nattmorsa.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Herregud vilken cirkus....detta lilla trollebarn, han har ideér han. Mycket med näsan just nu =).

Kram kram (skrev kran av misstag istället för kram först, det blev nästan lite roligt, haha)

2009-02-03 @ 17:45:00
Postat av: Robert

Vad morbror Robert gjorde finns där inga bevis för & då har det inte hänt. Hälsa lillkillen att jag kan föreställa mig varför man vill pilla upp en legobit i näsan.

2009-02-04 @ 01:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0