Superkräk och en massa bröd

Jag flippade helt ut i går, hävde i mig bröd, knäckebröd, chips, glass & godis. Åt varken riktig lunch eller middag bara en massa onyttig icke GI vänlig mat.  Var totalt slagen under hela dagen, fick dåligt samvete för att jag inte "skötte" mig men samtidigt så lycklig att för en dag "få" äta en massa smörgåsar..  Nu är jag totalt super motiverad att starta om, nu kör jag stenhårt igen. Tror faktiskt att det är viktigt att ge sig en dag då och då att inte tänka på GI och bara äta det man känner för..


Melvin hade en väldigt orolig dag i går, bara en massa gnäll.. Sov endast 1 ½ timme under hela dagen. Han hade dock ingen feber eller verkade sjuk på något sätt!?  På kvällen vid 18 tiden precis när Joakim kommit hem fick Melvin en kvällsvälling sen tog Joakim upp honom och gick omkring och bar på honom.  Han somnade så sött på Joakims axel, jag skulle hjälpa till att ta av Melvins byxor då vaknar han till och tittar på mig sen kommer det!! KRÄK över hela mamma och pappa, över hela köksgolvet och diskbänken. Det kom så oförberett och så MYCKET så Joakim och jag bara stod och stirrade på varandra där vi nu stod i köket helt nerkräkta.  Sen återfick vi fattningen och Melvin såg så nöjd ut och var inte alls ledsen. Joakim bar ut honom till skötrummet och la han ner då kom nästa "exorcistladdning" sprutade ur både näsa och mun som en stråle rakt upp i luften!! Jag springer ut och får fram en massa handukar och börja torka golv, väggar och torktumlaren som även den fick sig en omgång. Får av mig alla mina kläder står nu i trosor och linne och Joakim står bredvid i bara kalsonger, Melvin bara skrattar Noah kommer ut och frågar - Vem är det som har kräkts i HELA köket. Sen får han syn på oss där vi står halvnakna i skötrummet i lika mycket kräk. Noah vänder i dörren - Jag går och sätter mig i soffan igen.   Vi fick i Melvin en flaska välling till efter en timme då han inte kunde sova, denna flaska fick han behålla och natten har varit ok inget kräk i alla fall. Och i dag har han ätit gröt som vanligt, så förmodligen var det en överfullmage som ställde till det i går.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Stackars Melvin och hahaha Noah ,Barn gör det man själv skulle känna för att göra . Konstaterar och återgår till en annan verklighet.

2009-02-10 @ 09:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0