Himmelrike på jorden!

Så härligt jag, Noah, Robert & Rebecka har haft det i Holmsjö dom senaste dagarna. Vårt smultronställe och himmelrike är absolut hemma hos farmor i Blekinge. Huset som farmor bor i är min och Roberts pappa uppvuxen i samt hans 4 syskon.  Farmor tog hand om mig när jag var riktigt liten när mamma och pappa var tvungna att jobba. Så man kan väl säga att även jag är uppvuxen i detta hus. När jag i dag är och hälsar på så finner jag en inre ro som jag har svårt att finna någon annanstans. Att vara ute på isen på Sillhövden en kall kväll eller åka pulka på farmors baksida med min egen son är en helt underbar känsla! Stjärnhimmelen lyser bara så här klart i Holmsjö, så att man tom kan se vintergatans "mjölkiga" väg.  


Vi har ätit gott, och hunnit med en hel massa pulka åkning, även ett besök till Pelle (min farbror) och Lovisas (Pelles fästmös) helt underbara hus utanför Karlskrona. Dom köpte för ca 4 år sedan ett "ruckel" som dom nu har totalrenoverat och har enligt min mening blivit ett super vackert hus! Noah blev även väldigt förtjust i både Spock & Morris (katterna).

Fick även tillfälle att träffa lite fler släktingar, kusin, fler farbröder & självklart moster och Mats som kom och bjöd på underbart god nötpaj.


Tiden går dock alldeles för fort när man är i Holmsjö så efter två dagar var det hemfärd igen, men det var självklart helt fantastiskt skönt att komma hem till Joakim och Melvin igen! Började sakna Melvin efter en dag i Blekinge så det var helt underbart att få mysa med min minsting i dag igen! I morgon är det jobb dag för Joakim igen och jag har båda barnen hemma själv tom fredag. Tillbaka till vardagen snart igen ...


     


Kommentarer
Postat av: Ingrid

vad snö !!!!

Blev det något napp ?

Härliga bilder

kram

2009-01-07 @ 07:39:06
Postat av: Legomorsan

Ja en hel del snö var där! Tyvärr inget napp.. Men Robert gjorde ett gott försök!

2009-01-07 @ 12:20:43
Postat av: Moster

Tack för senast . Tyvärr så är all snö borta, Vilken tur ni hade . Kram Kram

2009-01-11 @ 14:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0