Utan vatten!

Gårdagen gick jag som i koma, efter att ha kört hem från Blekinge ca 25 mil och sen ta hand om Melvin på natten så var jag lite lite trött i går. Så fort jag lagt Melvin för att sova sin stund på morgonen bäddade jag ner mig i Noahs säng och halvsov när han spelade spel eller byggde lego. Vid tio tiden var dock Noah ordentligt uttråkad då mamma bara ville sova hela tiden. Så det var bara att ta sig kragen och bli super lek morsan!  Efter en timmes lek och 3 koppar kaffe var jag super pigg och bestämde mig att för första gången åka och handla mat med båda barnen själv!  Åkte upp till ICA maxi med Melvin och Noah, 50 minuter senare springandes fram och tillbaka i affären var vi äntligen klara. Lyckades få med mig 5 matkassar och båda barnen tillbaka hem! När vi körde in på gatan hemma var den full av Byggare bobs (enligt Noah) som var på väg att stänga av vattnet för hela kvarteret pga en vatten läcka precis utanför vårt hus. Fick snabbt in barnen och matkassarna och sen fylla upp vatten i allt jag kunde hitta. Noah stod som fastklistrad i sitt fönster halva dagen och såg på när gatan blev uppgrävd, hela huset skakade i ca 3 timmar innan det att dom nått ner till rören i marken.. Kl 6 på kvällen fick vi vattnet åter, så SKÖNT! Tänk vad bortskämd man är genom att ha tillgång till vatten hela tiden, så blir man utan ett par timmar då blir det nästan kaos..

Fick Melvin i säng vid halv åtta tiden och Noah vid åtta, sen kraschade jag i soffan framför Top model säsong 11, helt klart underskattat program... ;-)

Vacker utsikt från Noahs fönster!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0