Första jobbdagen avklarad!

Hela familjen överlevde första ”riktiga” dagen på lääääänge. Jag kom i väg tidigt på morgonen för att köra till mina danska kollegor i Herlev. Joakim fick äran att lämna båda barnen på varsitt dagis och det hade gått fint! Noah hade haft en riktigt toppen dag och lyssant på sina nya fröknar. Melvin hade också haft en toppen dag med allt vad det innebär när man är 1 år. Självklart trillar det en del krokodil tårar när vi lämnar ministingen men personalen säger att det tar max 5 minuter sen har han glömt bort varför han var ledsen..  Melvin har dock lyckats pricka in en period utav vaken nätter just nu när mamma & pappa har börjat jobba igen. Joakim var uppe med honom ca 5 gånger under natten, pust, stånk, stön..  Men som ”rutinerade” småbarnsföräldrar tar vi varannan natt samt att vi vet att det finns ett slut på detta med.  Ikväll ska jag ut med mina tjejer (Mamma, Sara & Rebecka) för att avnjuta räkfrossa ute på bryggan i Bjärred. I morgon är det Joakims tur att njuta då han med jobbet ska på restaurang Trio i Malmö. Så även om vardagen har kickat igång så får man ta sig tid att njuta lite emellan!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0