Jordskalvsmorgon!

Kl 06.20 ungefär stod jag så lugnt i duschen och skulle precis skölja ur balsamet ur håret, när helt plötsligt hela huset började skaka! Först trodde jag att jag skulle svimma eller något då allt bara skakade. Sen när det slutade for jag ut ur duschen med håret fullt av balsam. In i sovrummet där maken halvsatt upp i sängen och såg ut som ett frågetecken? Han hade vaknat till utav att hela sängen hoppade, sen får han syn på sin nakna blöta fru med håret fullt av balsam, som frågar vad f-n vad det? Vet inte svara Joakim, allt bara skakade! Jag far in i badrummet igen får tag på två handukar och sen ut i köket, ser genom fönstret att grannen på baksidan är ute i sin trädgård och går omkring i mörkret!? Kollar till Noah som sover som en sten, sen på med datorn, inget har då kommit upp någon hemsida.. Går in till maken igen, sitter och försöker hitta en förklaring på vad som hänt, kan det varit jordskalv?  Eller kanske har varmvatten beredaren fått spelet och rören under huset kanske skakade så kraftigt.. Ha ha ha ha .. Jag vet kanske inte det mest logiska av förklaringar med vad tusan har aldrig varit med om jordskalv tidigare så vi vet inte hur det känns?  Sen ut på internet igen och då kommer förklaringen på sydsvenskans hemsida- Jordskalv i Skåne ca 4,5-5.0 på richterskalan. Nu är jag torr och balsam fri, Noah är avlämnad på dagis och maken har kört till jobbet, hoppas att det inte kommer några kraftiga efterskalv då jag gärna inte är med om det här igen!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Allt detta missade jag (Synd) Naturens krafter är otroliga . Som vid tidpunkten satt i bilen. Bra dämpare

2008-12-16 @ 18:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0