Vi kom iväg!

Askmolnsgudarna var oss nådiga, och vi kom iväg på vår efterlängtade resa till NYC!
Fantastiska dagar fyllda med sightseeing, shopping, god mat och dryck och en massa välbehövd kvalitetstid med min kära make!

Dag 1: Joakim lyckades uppgradera oss till business på flyget mot NY, underbart att åka business stora säten & Champagne i mängder ;-) Framme i NY vid 16 tiden, något sliten make somnade ett par timmar. Jag tog mig ut på Times Square och njöt av atomsfären. Middagen intogs på The view , på 48:e våningen med utsikt över stora delar av NY. Sen i säng för att ladda med sömn inför torsdagen.

Dag 2: Vaknade tiiiidigt, njöt av utsikten på vårt hotellrum (18 vån) . Stora sightseeing rundan hann med nästan hela Downtown. Fick tom se en Hollywood stjärna på nära håll, Robert Downey jr!!  En tur upp i Empire State Building (102 vån) bjöd på makalös utsikt över NY.  Middagen intogs på the Oyster bar på Grand central station, ostron, musslor, svärdfisk och tonfisk avnjöts.

Dag 3: Vaknade inte riktig lika tidigt, först på schemat helikopter tur över NY. Helt helt fantastisk att "sväva" över staden. Resten av dagen tog vi oss igenom Uptown. Kvällen tillbringades på Knickerbocker grillrestaurang, otroligt mätta tog vi taxi tbx till hotellet och stupade i säng!

Dag:4 Stora shopping dagen på schemat, denna påbörjades på New Yorks största varuhus Macys. Sedan vidare tillbaka till Time Square där vi tömde plånboken. Drinken på kvällen intogs på hotell baren där vi kunde beskåda det begynnande bombdramat. Middagen intogs även denna kväll på Grand Oyster bar denna gången beställde vi hummer och ostron i mängder! Vägen tillbaka till hotellet blev lång då nu flera kvarter runt vårt hotell var avspärrat, men fram kom vi iallafall.  Kl 02 på natten blev vi dock bryskt väckta av en polis och en väktare som rusade in i rummet och sa att vi skulle evakueras... Tillbringade därefter ett par timmar i hotell foajén medans poliser desarmerade bomben utanför vårt hotell. Väldigt väldigt lycklig i dag att vi inte råkade illa ut, tackar den som vakade över oss denna dag och kväll!

Dag 5: Sov lite längre med tanke på nattens äventyr, blev förhörd utav poliser innan vi checkade ut detta för att se om vi kunde bidra med någon info ang. gårdagens bomb. Sen vidare i Taxi till flygplatsen, Joakim lyckades uppgradera oss till ekonomi extra vilket innebar sköna säten som gick att sova i på vägen över hem till Sverige.

Ett stort stort stort TACK till våra underbara föräldrar som tog hand om barnen när vi förverkligade vår drömresa!!