Barnhelg!

Helgen har verkligen gått i barnens tecken, vi har avverkat födelsedagskalas, Sci-Fi mässa, skattkammarön och lekdejt. Lördagen inledes med att övertala Noah att gå på en dagiskompis födelsedagskalas. Kalaset började kl 12.00, kl 11.50 hade Noah bestämt sig för att han ville gå.. Noah ville cykla ditt så Joakim tog på sig "springskorna" och sprang med sonen genom B. Jag och Melvin var hack i häl med barnvagn och högklackat! Efter kalaste drog jag och Noah in till Malmö för att gå på Sci-Fi mässa. Noah var nöjd med mässan, han fick se alla sina favoriter på "riktigt". En timme på mässan räckte dock för mamma så efter lite övertalning och en nyinköpt leksak så ville även sonen åka hem. På vägen ut ur mässan träffade vi "Indiana Jones", Noah gick fram och berättade för Indiana hur mycket han tyckte om honom samt att han viste att han är rädd för ormar och att han är kär i en tjej i vit klänning. Indiana Jones sa tack, tack, tack, Noah tittade konstigt på honom. Jag berättade för Noah att Indiana bara talar engelska och förstår inte riktigt vad han säger. Jag tackar Indiana (på engelska) han säger tack själv och frågar sedan var man hittar WC? 


Söndagen fick vi låna Jesper utav Sara som låg hemma i förkylning och feber. Hela familjen och Jesper spenderade först 3 timmar på skattkammarön i Lund och sen två timmars lek hemma. Joakim och Noah tog sedan en runda i trädgården för att bekämpa all mossa som har vuxit upp i gräsmattan under vintern. Noahs bidrag i bekämpandet var att spruta ner mammas nyputsade fönster med en vattenpistol samt att klättra längst upp i äppelträdet och leka uggla.  Barnen var faktiskt rätt lätta att få i sängen i kväll trots sommartiden, Melvin slocknade som vanligt vid 19 tiden och Noah höll ut till 21 innan han gav upp och lät sömnen ta över.

Noah på mässa!

     


Kommentarer
Postat av: ingrid

Vilken härlig helg !!. Tänk om man hade fått vara med

och sett Noah då han träffade Indiana Jones

Coolt!!!!!

2009-03-29 @ 23:31:20
Postat av: JONATHAN

Tack så mycket, dom hjälpte nog lite :)

2009-03-30 @ 14:51:28
URL: http://jontheericsson.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åhh, jag hade velat se Noah. Vilken grej att se alla "hjältarna" Själv såg jag dem på söndagen, men höll ett säkert avstånd från Darth Vader, inte helt tillfreds med den masken...=) Jag briljerade även med mina kunskaper för vänner och bekanta, att jag sen lärt mig av en liten 5 åring berättade jag inte. =) Puss

2009-03-30 @ 23:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0