Blixtrar och dunder!


Vi bestämde oss i går för att inte måla trädäcket en gång till förrän senare i sommar då det tog ca 3 dagar innan det man kunde använda däcket och Melvin har varit en sur liten kille som inte har fått gå ut dom sista dagarna. Så igår kväll satte vi alla möbler/grill/blommor på plats igen och jag måste säga att det blev riktigt bra!

Vaknade i morse vid 04.30 trillade nästan ur sängen vid första blixten som gick precis ovanför huset. Vilket åskväder,i nästan 30 minuter var det ett konstant blixtrande och sen kom det en stor skur med hagel så man trodde nästan att det var världens undergång. Låg och väntade på att barnen skulle vakna men inget barn vaknade det var bara jag av hela familjen som låg vaken och väntade på att blixten skulle träffa huset ;-) Jag tycker absolut inte om åskväder tycker att det är riktigt skitläskigt, funderade ett ögonblick på att väcka maken men han sov så sött så jag hade inte hjärta att väcka honom bara för att han skulle lugna mig..  Lyckades somna om en halvtimme efter det att åskvädret dragit vidare. Frågade Noah i morse om han hört något av åskan, han såg på mig som ett stort frågetecken, det barnet kan verkligen sova genom allt precis som sin pappa. 

Nu ska vi bara ta oss igenom onsdagen sen väntar 4 härliga dagar med familjen härligt härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0