Placering spikad

Har i dag mottaget ett samtal från placeringsansvarig på kommunen om var Noah och Melvin hamnar till hösten. Melvin ska nu med 100 % säkerhet gå på ett annat dagis än vad Noah gör, vi försöker nu se positivt på detta och kommer att ta med barnen i helgen till Melvins nya förskola så att även Noah får en chans att vänja sig vid tanken om var Melvin kommer att befinna sig till hösten. Om vi har riktigt tur så kommer kommunen bygga ut den förskolan som Noah går på till våren 2010 och då får vi förtur när det gäller omplacering utav Melvin.  Även Noah kommer att omplaceras efter sommaren på våran önskan, han kommer gå över i en ny dagisgrupp som inte tillämpar utflyktsdagar så som Giraffen gör. Noah kommer att ingå i gruppen Grodan istället som har 9 stycken barn till som är jämngamla med Noah, vilket vi är väldigt positiva till då på Giraffen är dom endast 4 stycken som är födda 04.  Så även om vi inte har barnen på samma dagis så tror vi nu starkt på att Noah kommer att vara mer nöjd med sin tillvaro till hösten pga. omplaceringen.  Jag har även fått ok från mitt jobb att jag kan gå ner och jobba 75% med början till hösten. Detta innebär att jag kan hämta barnen mycket tidigare så att dom inte får så långa dagar på dagis. Ser nu ljust på hösten och hoppas att vi kommer in i våra nya "höstrutiner" snabbt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0